Donateur worden

De Molenstiching Alkmaar en Omstreken zet zich in om de molens en hun omgeving te bewaren. Hulp van donateurs is daarbij hard nodig. Het gaat de stichting niet enkel om geld maar ook om de morele steun van sympathisanten.

Het eigen molenbezit van de stichting is een bron van zorg. Het onderhoud van de molens en ook de restauratie kosten veel geld. Helaas wordt slechts een klein deel van de kosten door subsidies gedekt. De Molenstichting Alkmaar en Omstreken is verder afhankelijk van donaties en giften.

Donateurs krijgen viermaal per jaar het in kleur uitgevoerde blad “Molenpost”. Het molenmagazine voor Noord-Holland. Het komend jaar word er door de stichting nieuwe activiteiten ontplooid voor de donateurs. We denken dan aan een interessante lezing of presentatie  Ook zijn de donateurs welkom op speciale open dagen. En natuurlijk kunnen de donateurs als zij willen daadwerkelijk de handen uit de mouwen steken! De minimum donatie bedraagt € 20,00 per jaar, maar meer mag natuurlijk ook.

Wij zijn bovendien een ANBI-erkende Culturele Instelling.
RSIN: 811522179

Aanmelden kan op verschillende manieren

1. U kunt het on-line formulier invullen op deze pagina.

2. U kunt het bedrag overmaken op de bankrekening
IBAN:  NL36 INGB 0003 3455 81 van de Molenstichting Alkmaar e.o.
Onder vermelding van uw naam, adres en bijschrift “nieuwe donateur”.

3. U kunt ook bellen of mailen naar de secretaris of penningmeester.

4. U kunt zich ook aanmelden bij een van de molenaars (zie de link naar onze zes molens)

Of doe een eenmalige donatie

Scan de QR-Code en maak direct een bedrag over naar de Stichting.
Voor ingevuld is € 10,00 maar dit kan zelf worden aangepast van 1 tot 100 euro.

Wij danken u hartelijk voor uw steun.

Wat is het belastingvoordeel voor donateurs van een culturele ANBI?

ANBI logoVanaf 1 januari 2012 geldt voor donateurs van culturele ANBI’s een extra giftenaftrek.

Particulieren mogen in de aangifte inkomstenbelasting 1,25 keer het bedrag van de gift aftrekken. (dus buiten de drempel)

Ondernemingen die onder de vennootschaps-belasting vallen, mogen 1,5 keer het bedrag van de gift aftrekken in de aangifte vennootschapsbelasting.

Download de “Periodieke Giften overeenkomst” van de belastingdienst, stuur deze naar ons op en wij zorgen voor de rest.

Donateurformulier

Machtiging om jaarlijks dit bedrag af te schrijven*
    JaNee

*Verplichte velden