Van harte welkom op onze website.

Alle molens van de stichting
kunt u afzonderlijk op deze website bekijken

U kunt de molens ook bezichtigen
op de Nationale Molendag

Sponsoring

Onze molens vormen een niet te evenaren toonbeeld voor Alkmaar en omgeving als grootste molenstad van Noord Holland. Met trots wordt vaak gesproken over de ouderwetse degelijkheid en betrouwbaarheid die hier van uit straalt op het bedrijfsleven in de regio.
Het hoeft geen uitgebreid betoog dat het onderhoud en de instandhouding van onze molens veel geld kost.  Daarvoor kunnen wij niet buiten de steun van donateurs en sponsors.

Onderhoud

De komende paar jaar staan er ingrijpende onderhoudsbeurten op het programma:
Het opnieuw rietdekken van de molens  E, B en D. bij elkaar een klus van ruim 180.000 euro. Een klein deel kan voor bijna 60 % worden gedekt door subsidies uit de BRIM (Besluit Rijkssubsidiering Instandhouding Monumenten), wat in de praktijk betekent dat van het totaal slechts 30% via de BRIM is gedekt.  Blijft echter nog een groot gat over (ca. 60%) dat uit donaties en sponsoring dient te worden gedekt. Gelukkig hebben wij  een aantal sponsors bereid gevonden om een substantiele bijdrage aan dit project te leveren. Zo neemt de Stichting Goede Doelen van de NH 1816 het rietherstelproject van molen B voor haar rekening. Voor het overige mogen wij een beroep doen op de Rabobank en de Stichting Jonge Arnoldus. Verder ontvingen wij een mooie bijdrage van de Ambachtsvrouwe van de Oudorperpolder, Mevrouw C. de Carvalho-Heineken.  Ook de gemeente Alkmaar levert een substantiele  financiele bijdrage aan het behoud van onze molens.   Onze veelbezochte website biedt u alle mogelijkheden om u als sponsor van onze molens te profileren en uw bedrijf met logo te presenteren.   Geïnteresseerd? neem dan eens vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier